TELEFON: 070-448 86 01
Fraktkostnad
Ditt paket skickas med DHL ServicePoint eller PostNord varubrev och du betalar en enhetsfrakt på 65 kr inkl. moms oavsett vad försändelsen väger. Dessa priser gäller för försändelser som skickas inom Sverige. För order utanför Sverige gäller separat taxa. Har du frågor angående detta, vänligen kontakta Mitt söta skafferi via e-post, order@mittsotaskafferi.se.
Leverans DHL/PostNord
Ditt paket levereras till ditt närmaste DHL ServicePoint ombud. Avisering om att försändelsen skickats sker via e-post. Även när ditt paket har kommit fram och är klart att hämtas på din DHL ServicePoint skickas en avisering till dig. Det sker via sms eller e-post och innehåller paketets sändningsnummer och information om på vilken DHL ServicePoint du kan hämta ditt paket. Mindre försändelser kan även skickas med PostNord varubrev och om måtten tillåter så levereras ditt paket direkt i brevlådan. Viktigt är att du kontrollera att du lämnat e-postadress och att ditt telefonnummer stämmer!
Varorna kan även hämtas hos Mitt söta skafferi utan extra avgift på Solgårdsvägen 6 i Huddinge enligt den fysiska butikens öppettider eller enligt överenskommelse. Varorna kan levereras till valfri adress i Huddinge mot leveransavgift. Kom ihåg att ta med dig ditt sändningsnummer och legitimation när du ska hämta ut dina varor.
Leveranstid
Obs! Under juli månad kan leveransen av dina bestälda varor dröja någon extra dag!
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt. Icke ätbara produkter och vissa tillbehör levereras inom några dagar. Ätbara produkter så som figurer mm finns oftast inte i lager och behöver extra produktionstid innan leverans. Se separat information på produktens informationsblad. Om dina produkter har olika lång leveranstid skickas ordern när den är helt intakt. Vill du ha ordern uppdelad i två försändelser tillkommer det ytterligare en fraktavgift. Du kan e-posta eller ringa Mitt söta skafferi om du har frågor angående din beställning.
Ny mottagare
Du kan lätt byta mottagaradress och det gör du i kassan genom att klicka på "ändra" i rutan för laveransadressen. Aviseringen går dock alltid till köparen som själv får kontakta mottagaren.
Allt för att säkerställa att paketet blir uthämtat då det är vanligt att man inte hämtar paket man själv inte beställt.
Restorder
Vi reserverar oss för om en vara tillfälligt tagit slut i lager. Beställning får i detta fall läggas om på nytt när varan åter är i lager. Information ang. detta sker via mail innan ordern skickas.
Outlöst paket
Paket ligger hos ombudet i 14 dagar från ankomstdagen. Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget förbehåller vi oss rätten att debitera dig 265 kronor för att täcka frakt/returfrakt och administrativa kostnader. Vi skickar då ut en faktura till dig som ska betalas inom 10 dagar netto.